Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 21 november 2013

Fullt ös

Hemma hinner man inte blogga. Det är fullt ös när E är vaken. Han testar sin mamma mycket och hårt. Att man säger "ajaj" verkar rinna av som vatten på en gås. Jag växlar mellan mildare ajaj då han är på fjärrkontroller, videospelaren etc och mer skarpa ajaj då han tänker pilla i eluttagen eller ska skutta fram och äta av kattens mat.
Han blir jättearg och tycker att mamman är jättedum... Man får försöka distrahera med någonting annat, leka med leksakståget eller bygga med legoklossarna för att få honom att sluta pilla på allt han inte får pilla på.
Det händer att mamman är lite (!) tacksam när han somnar en stund mitt på dagen så att hon får ladda om med ny energi inför eftermiddagens duster. Längtar så tills han tappar intresset för att testa gränser så här intensivt! Men det finns ju många härliga stunder också. När han kryper upp i famnen och vill vara nära nära och man får en kram. Eller när man kittlar honom så att han kiknar av skratt. Eller när vi busar och han skrattar så gott.

Jag saknar honom nu när jag jobbar, men samtidigt så är det lite (LITE) skönt att få äta lunch i fred. Och att få jobba klart med saker. Men nu längtar jag hem igen efter en arbetsdag!!! :-)

2 kommentarer:

  1. Undra hur många gånger man säger ajaj på en dag :)

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Ja, oj... det är MÅNGA :-) Men klart att de måste testa vad man får och inte får! Hur ska man annars veta...

    SvaraRadera