Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 7 december 2011

Ruvardag 12

Ruvardag 12 och tandläkarbesök idag. Dilemma. Är man gravid innan man testat plus...? Säga nåt eller inte apropå röntgen. Velade lite. Men sa att jag ev. var gravid efter ivf-försök. Är ju ingen man känner eller träffar på annars. Jag fick som ett förkläde mot strålningen så nu slipper jag fundera på om jag skadat ett ev. embryo eller inte! Skönt :-)
Har läst på bloggar om folk som fått mens före testdagen och nu är jag lite förvirrad!!?
Skulle inte progesteronet göra så att man INTE fick mens??
Hmm, nåja. Så länge det inte kommer nåt rött är jag nöjd ;-)
Undrar om man alltid får mens 14 dagar efter ägglossning? Eller är det tiden fram till ägglossning som varierar hos olika kvinnor?? Klurigt :-) Någon som vet?

4 kommentarer:

  1. Men åh, att det inte kan finnas ett svar på alla ens frågor så att man vet.
    Jag tror oxå att inget rött= bra tecken.

    Gällande mens och ägglossning så har jag förstått det som att tiden innan ägglossningen kan variera, men att man alltid får samma antal dagar mellan ägglossning och mens. Men jag är absolut INTE någon att lita på i den här frågan..

    Håller tummarna för att du har något som växer sig starkt i magen så du får ett finfint plus på lucia.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det vore bra för i så fall är det ju 17 dagar sen jag tog ovitrelle och...15 sen jag hade "ägglossning", eller hur man nu räknar. I och för sig sög de ju ut äggen lite innan ägglossning. Det är jag himla glad för! Tänk att gå igenom hela behandlingen och sen när man kommer in för äggplock så har de redan släppt - snopet!! ;-)
    Ska väl hoppas stenhårt på mensfritt i helgen och försöka hålla mig borta från testen till tisdag. Eller måndag... Hahaha, kanske måste tjuvkika då om det inte hänt nåt i helgen :-P
    Lycka till idag!!! Hoppas och tror att det kommer gå bra för er!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det stämmer att dagarna mellan ägglossning och mens är konstant. Men nu när du tar medicin så tror jag inte det stämmer. Man tar väl progesteron för att inte mensen ska börja för tidigt. Men om den kan komma, det vet jag inte. Antagligen inte förrän du slutar med vaggisarna. Hur länge tar man dem? Minns inte vad det stod i min plan.

    Vad spännande. Håller tummarna för ett plus. Måste vara jobbigt att inte tjuvtesta. ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag fick för 3 veckor, så jag har en vecka till att ta dem. Men jag har läst om andra som fått mens efter återförandet (fast de tagit vaggisar). Kanske reagerar alla olika på dem? *suck* Allt för att förvirra oss ;-)

    SvaraRadera