Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 17 april 2013

Kluven

Det här med sömn... alltså...det är ju himla praktiskt när han sover och man kan göra en massa nytta. Städa, plocka, fixa och dona, eller bara sitta ner en stund. Men ändå... saknar honom så fort han sover!

Min syster är helt förundrad över vilken snäll och tålmodig liten bebis vi har. Han är så lättsam och roar sig själv. När han vaknar är han nästan aldrig ledsen utan ligger och småpratar för sig själv. Leker med snuttegiraffen gör han också. Viftar med den och pratar med den.
Inte heller gnälls det över att vara hungrig. Nu tycker jag i och för sig att det vore BRA om han sa till när han var hungrig. Istället måste jag hålla koll på när han åt och när han borde ha nästa mål.

Nu fyller han ju snart 8 månader, vägde över 10 kg för en månad sen redan och har 86/92 redan. Några plagg i 86 kan han fortfarande ha, men andra är för trånga. Hur länge ska han växa så här snabbt egentligen?!?? Lite tråkigt att han växer ur alla fina kläder på en månad. Snart borde väl tillväxthastigheten avta?

Jag är såååå sugen att gå och väcka honom nu, men ska försöka hålla Emilabstinensen i schack genom att ge mig på att städa skrivbordet som är överbelamrat med papper. Ute blåser halvstorm så det blir en dag inomhus för oss idag. Skönt!

1 kommentar: