Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 25 mars 2014

Emil 1 år och sju månader idag!

Min älskling börjar bli stor!!
Ända sen januari har han kunnat öppna dörrar och tända lampor.
I februari började han gå.
Nu tar han sig uppför trappan på egen hand och med STOR glädje :-)
Mamman och pappan är inte lika glada åt det sistnämnda. I helgen fick han för sig att resa sig till stående mitt i trappan. Föräldrarna fick nästan hjärtinfarkt...

Oftast en väldigt glad kille, men han är envis som synden och han har absolut humör... :-D
Får han inte som han vill så lägger han sig på mage och skriker/gråter.
Jag kommer bli en sån där mamma vars barn ligger på golvet på ICA och vrålar medan man själv shoppar vidare och låtsas som att det regnar ;-)
Men jag försöker tänka att det är ju BRA att han vet vad han vill. Sen när han blir större är det ju en mycket bra egenskap.

När man lämnar på dagis får man många stora kramar och när man hämtar blir han såååå lycklig och vinkar hejdå åt fröknarna så ivrigt att jag nästan tror att armen ska lossna.
Han sover fortfarande ca 2 timmar efter lunchen och somnar för kvällen runt kl 19. Sen sover han 12-14 timmar (utom när det är jobbardagar för då måste jag väcka honom kl 6).

Han gillar sina böcker och att läsa tidningar, helst färgglada. Reklamblad funkar finfint. Ingen som blir arg om man strimlar dem heller ;-)

Bilar är jättekul. Mycket roligare än dockor. Konstigt det där! Vi har inte haft förutfattade meningar utan han får leka med både "tjejleksaker" och "killeksaker". Det är ju BARNLEKSAKER anser jag. Men han gillar tåget som låter och går av sig självt och han gillar bilar.

3 kommentarer:

  1. Stora killen :)

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Ja, han är stor nu!! Folk tror att han är tre år... :-S
    Insåg igår att vi hänger ju hans jackor och overall på vuxengalgarna. Det går alldeles för fort!! Jag vill inte att småbarnstiden ska ta slut :'-(

    SvaraRadera