Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 25 mars 2014

Uppdatering

Tänkte mest skriva ner lite för egen del så att jag inte glömmer bort sen.
Upptäckte vad mycket man faktiskt glömmer och är glad att jag bloggade så flitigt när jag blev gravid med Emil. Det är många gånger som jag gått tillbaka och kollat och läst.
Så det här kanske inte är av så stort allmänintresse...

Blödde rätt mycket efter missfallet i 2-3 veckor, sen var det mycket mindre (som slemsträngar med blod) ett tag. 13 mars började det blöda mer. Aha, mens tänkte jag då. Ingen mensvärk alls (vad najs, jag som är van att ligga dubbelvikt och kallsvettas 1-2 dagar varje månad). Sen fortsatte det blöda. Tänkte att det påminde ju lite om mensen i januari då jag förmodligen var gravid (hade ju mensvärkliknande smärtor utan mens 2 veckor innan mensen och kunde få ut mjölkdroppar från brösten). Den höll ju på 1,5 vecka istället för 6-7 dagar och blödningen var inte lika kraftig som vanligt och heller inte mensvärken.
Nu är jag uppe i 13 dagar mens och inte verkar det avta heller. Har ingen feber så det borde inte vara någon infektion, testar negativt på graviditetstesten (gjorde jag i januari också då jag tydligen var gravid trots allt).
11 mars blev jag magsjuk och det höll i sig ända till 20 mars. Så jag KAN ju ha haft ont i magen, men inget som jag reagerat på eftersom jag haft magknip och diarré. Skumt!

Så nu är järnvärdena fortsatt alldeles för låga, men håller på och äter järn igen.
Är lite fundersam på om jag måste kontakta sjukvården snart. Kan ju inte vara hälsosamt att blöda 2 månader, även om 1-2 veckor var mycket mindre blod.
Brösten känns lite större än vanligt och bröstvårtorna är känsligare, men det kanske hänger kvar från graviditeten i januari??
Man kan ju bli förvirrad för mindre...
Vore himla trevligt med ett VUL och se hur det ser ut. Gravid? (Troligen inte) Inflammation? (Kanske?) Vad annars?? Något blodkärl som står och läcker ut blod? Det är ju mörkrött och färskt det som kommer.

Ledsen för tråkigt och ofräscht inlägg, men det är mer en minnesanteckning för min skull :-)

4 kommentarer:

  1. Oj va jobbigt att blöda så länge! Tycker det låter klokt att kolla upp det så att det inte är något som är knas där inne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, drygt särskilt som jag rasade till ett urdåligt järnvärde och när jag var magsjuk fick jag inte i mig annat än smörgåsrån och knäckebröd. Inte mycket järn i det... Så det känns lite som att det går baklänges trots järntabletterna nu. Tror jag blöder ut mer än jag hinner knapra i mig :-/

      Radera
    2. Faktiskt tagit mig i kragen och ringt gynakuten för att i alla fall rådfråga. Tänkte att de borde ju i alla fall kunna svara på mina frågor för det kunde inte min husläkare. Börjar ju känna mig mer matt och yrslig igen. Förhoppningsvis får jag komma och göra ett VUL eller någon annan undersökning.
      Väntar på att de ska ringa tillbaka...

      Radera