Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 12 september 2012

Ivrig

Väntar ivrigt på rapport från Dags för en liten som blir igångsatt i eftermiddag. Hoppas att lilltjejen kommer ut redan ikväll eller tidigt imorgon bitti!!!
Ska hålla mina tummar HÅRT att du får en lätt förlossning och att allt går bra!

Jag är en hönsmamma. Har gått till brevlådan fram och tillbaka med lillfisen i vagnen. Nu sover han gott i vagnen i friska luften. Iklädd body, mössa, varm gosig filt och ett lapptäcke. Jag har varit ut 3 gånger och känt på honom om han är för kall eller för varm. Kan inte riktigt koppla av när jag inte ser honom 100% av tiden. Vill helst sitta där ute på en stol bredvid vagnen och titta på honom. Men då får man ju INGENTING gjort ;-)

Nu hinner jag ju i alla fall blogga lite. Vilket känns lite som en felprioritering. Borde passa på att gå och kissa, borsta tänderna (inte hunnit det än idag... :-S) eller förbereda middagen.
Lunch blev bara en ostmacka. Hann inte fixa nåt. Men jag hann prata med mormor och tacka för fina presenter!

En sak jag verkligen önskar mig är en hemtelefon med headset!! Det är SÅ frustrerande när man pratar i telefonen och så blir lillen (ja ja OK, jag SKA avslöja vad han heter :-) Emil!) ledsen eller hungrig. Då sitter man där och allt som oftast så slutar inte folk prata fast jag säger att nu är han ledsen/hungrig och jag måste ta hand om honom. Har flera gånger haft god lust att bara lägga på...
Nu har jag löst problemet på annat sätt: har dragit ur jacket på hemtelefonen och pluggar bara in när JAG vill ringa någon och så har jag satt mobilen på ljudlös.
Sambon sms:ar om han vill något och så ringer jag upp. Funkar MKT bättre ;-)

Undrar om Emil har gått upp 400 gram...innebär det per automatik att JAG har gått NER 400 gram då?!? Konstigt att man kan känna sig SÅ smal fast man är både rundare och väger mer än innan graviditeten :-D Orkar inte bry mig om att magen är lite degig och att jag kanske är lite (mycket?) rundare. Hoppas att det är en känsla som håller i sig! Att man inte bryr sig om utseendet för fem öre. Eller i alla fall inte mår dåligt av det :-)

2 kommentarer: