Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 19 maj 2014

Hjärnspöken

Ja, då var vi där igen då.
Ömma bröst, hungrig mest hela tiden och vips så flyger tankarna iväg. Tänk om...
Men jag vet ju. Det är som "alltid". Hoppas och vill så mycket att jag blir skengravid.
Det sägs ju att man lättare blir gravid tiden efter ett missfall.
Men jag tror inte att det gäller mig.

Har ju inte haft någon mensvärk (inte ens sist jag hade mens!) som när jag blev gravid med Emil och när jag blev gravid igen (missfallet) så det borde ju inte vara någonting.
Men det är ju de här hjärnspökena som ständigt viskar "tänk om...".
Så jag lär bli grymt besviken igen om 2 veckor.

Jag är sååå sugen på choklad också, något som brukar vara värst dagen innan mens. Men chokladsug kan ju knappast vara ett graviditetstecken. Snarare beror det nog på att jag är skittrött idag och behöver en sockerkick för att överleva eftermiddagen.

1 kommentar:

  1. Åh, vad jag känner igen mig. Efter missfalle i januari har jag också haft "symptom" varje månad... Men hoppas så klart att dina symptom är riktiga gravidkänningar! :)

    SvaraRadera