Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 26 maj 2014

Ny vecka

Så var en underbar helg över.
Kinkig son som inte gillar värme. Löste matvägringsproblematiken med att dra av t-shirten, spraya kallvatten i hans hår och på ryggen. Sen åt han :-)
Misstänker att han inte gillar sommarvärme...
Åka fyrhjuling är ett stort intresse i alla fall. "Brmm brrrmm"
När vi inte åker så kan han sitta jättelänge och låtsasköra. Så jag har parkerat fyrhjulingen i skuggan av syrenen i helgen och sen lagt en filt på gräset i solen alldeles intill.
E har suttit på fyrhjulingen och jag har legat på filten. Alla nöjda och glada (för en liten stund i alla fall).

Idag: jobb, halsbränna och mensvärk. Spännande! Ska ju inte ha mens förrän till helgen...
Men jag jobbar hårt på att inte hoppas allt för mycket.
Den dagen jag ser ett plus på en sticka - DÅ vågar jag tro och hoppas, men inte förr.

2 kommentarer:

  1. Helgerna går så fort! Smart att kyla ner honom lite så att han vill äta.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, misstänkte ju att det var värmen för ju mer han skrek desto varmare blev han och desto mer skrek han.
      Vi får nog ha en badbalja framme hela sommaren så att han kan springa och kyla ner sig när han tycker det blir för varmt.
      Måste brås på sin far för jag älskar ju sommaren och solen! ;-)

      Radera