Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 23 maj 2014

Trillade dit

Kunde inte motstå att kolla vad jag kände och vilka dagar när jag väntade E...
Tur att man bloggade så flitigt då!! Jättebra att ha så här i efterhand :-)

Tydligen hade jag lätt mensvärk redan ruvardag 3.
Jag tjuvtestade ruvardag 10 och testade då negativt. Inte förrän dag 17 testade jag positivt.
Så jag tänker att det kanske är för tidigt att testa redan nu om vecka? Ägglossningen borde ha varit förra helgen så den här helgen blir ju motsvarande ruvardag 7 (i bästa fall), nästa helg ruvardag 14 (i bästa fall). Så det är väl bara att vänta och se.
Symptom hittills: kissnödig på morgnarna (mer än vanligt), ömma bröst som läcker råmjölk om man klämmer på dem, lite svagt ont i magen någon gång ibland (svårt att säga om det är inbillning eller ej, kanske lika gärna är gaser i tarmarna som att det är livmodern?), extremt godissugen (choklad, enbart chokladsug).

Det är inget bra att surfa på nätet, titta, jämföra, hoppas... Utan hopp så blir det ju inte lika (?) stor besvikelse när mensen kommer. Eller...lite besviken blir jag ju varje gång i alla fall. Men det blir ju inte bättre av om man bygger upp förväntningarna och förhoppningarna.
Varför kan man inte bara vara oberörd och få en (i så fall) glad överraskning om det skulle vara någonting. Nej, min hjärna spånar snabbt iväg och tänker att babyskyddet har vi kvar och en massa babykläder och annat. E kan ju snart sova i en annan säng och behöver snart ingen vagn (snyft) heller. Jag som ÄLSKAR att dra barnvagnen... Men jag misstänker att man inte kan tvinga en 3-5 åring att åka vagn sen... ;-P
Barnledighet och allmän förskola för E så han får träffa kompisarna några timmar i veckan i alla fall.
Stopp stopp STOPP. Jag kan liksom inte bara tänka "tänk om", utan min hjärna drar iväg så här.
Jag funderar över kön, namn, hur vi ska inreda det barnrummet *suckar*.
Det är ju inte konstigt att man blir besviken sen när det inte är en blivande bebis där inne...

Borde ju byta bloggnamn också eftersom E inte är en blivande bebis, utan i allra högsta grad verklig. Men någonstans har jag tänkt och resonerat som så att det kanske kommer att komma en till blivande bebis. Kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar