Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 3 september 2013

Arbete och motivation

Motivationen att arbeta är inte på topp direkt.
Inte blir det bättre av att strax intill datorskärmen står ettårsfotot på Emil. Behöver jag säga att blicken ofta vandrar iväg dit...
Jag har inte TID att vara här på jobbet! Jag vill vara hemma hos guldklimpen!!
Han har ju inte gått några steg än och måtte han inte börja med det förrän jag är föräldraledig igen! ;-)
Fick prata lite med hjärtat i telefonen idag. Han lyssnade, skrattade, tittade på telefonluren, lyssnade lite till och skrattade igen, sen fick jag prata med pappan igen. Åhhh, vad jag längtar hem!
Om 3,5 timme får jag träffa honom igen. Det blir ju nästan ett dygn emellan eftersom han sover så gott på morgnarna. På gott och ont såklart. Det är ju jätteskönt för honom (och sambon som får sova lite till) att han får sova så bra, men trist för mig som inte får se honom på morgonen.

2 kommentarer:

  1. Jag satte upp kort på barnen på jobbet idag! Tänk att VI får ha barn så vi kan ha kort på dme på jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns nästan overkligt ibland! För bra för att vara sant. Känns fortfarande som att man knappt tror det är sant utan bara en dröm...
      Härligt att ha foton man blir varm och lycklig av bara genom att titta på dem :-)

      Radera