Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 26 september 2013

Höstmörker

Har varit lite ledsen och nere några dagar, men det finns ju inget som är så bra mot sånt som en glad bebis som blir alldeles lycklig när man kommer hem! Hjärtat smälter lite och man blir så varm inombords.
Igår trotsade jag mitt dåliga samvete och red båda hästarna på kvällen när jag kom hem. Vill egentligen lägga all hemmatid på E, men samtidigt är det sååå skönt och välbehövligt att få komma ut på hästryggen lite. Så jag bestämde mig för att E får ju all tid och uppmärksamhet de andra 4 vardagkvällarna plus hela helgen så då får det bli minimalt med tid en kväll (igår). Hann dock kramas och pussas lite innan ridningen och hann både mata kvällsgröten och natta honom så det kändes inte alltför jobbigt. Det är lite småjobbigt att alltid ha den här känslan av att inte räcka till. Jag vill så mycket!

Har köpt en BRIO gåvagn nu. En svart. Ville ha den klassiska rödgula, men de hade inte den på Barnens Hus och jag orkade inte åka runt och leta. Ska montera ihop den och så ska han få övningsstå/gå med den i helgen. Hade först inte tänkt köpa någon, men eftersom han gillar att stå men är lite osäker och lite rädd att ramla så tänkte jag att han skulle få en sån. Ska bli spännande att se vad han tycker om den!

Igår satt vi ute i husvagnen en stund. Det tyckte han var mysigt och spännande! Vi blev lite sugna på att åka en sväng i november. Får se. Är lite osäker på om Emil överhuvudtaget skulle sova i husvagnen eftersom vi kommer vara i samma "rum". Han somnar ju bäst när vi låter honom somna i fred. Men lite sugen att prova är jag... Vi får se vad som händer!

1 kommentar: