Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 5 februari 2014

Det är stor skillnad!

Det är en himla skillnad på att hämta och att lämna barn på dagis.
Morgonen kännetecknas av en liten parvel som klamrar sig fast runt halsen och som då man räckt över honom till förskoleläraren ser på en med panik i blicken... Det är skitjobbigt att gå, även fast jag vet att han slutar gråta när han inte ser mig längre. De är duktiga på att distrahera honom.
Men jag vill inte. Vill inte att han ska behöva bli så ledsen :'-(

Att hämta (vilket jag gör ungefär hälften av dagarna, men nu inte gjort på ett bra tag för att sambon haft annat schema och kunnat hämta oftare) är mycket roligare! Att se honom skina upp och skynda sig till en. Man mår så himla mycket bättre av att hämta jämfört med att lämna.
Men imorgon och fredag - då får jag hämta! Jippiiii.
Nackdelen är att jag måste BÅDE lämna och hämta. Men jag har pratat med chefen och jobbar lite extra nu måndag - onsdag och kan smita hem lite lite tidigare på torsdag och fredag. Det gillas!!
Då blir det inte så fruktansvärt långa dagar för lillskrot. I alla fall någon timme kortare varje dag.

Overall. Vi köpte en jättefin mörkblå overall från KappAhl. Bra betyg hade den och såg fin ut.
Har hängt i garderoben fram till dagisstart då vi haft en begagnad overall som vi använt fram tills nu.
E har nu använt den 5-6 dagar på dagis och igår tvättade sambon den eftersom den blivit smutsig.
Kaputt! Dragkedjan trasig och sen sprack den en decimeter nedanför dragkedjan.
Jätteskumt! Det var dessutom bara den och ett par vantar i tvättmaskinen så det är ju inget annat som gjort det.
Fick byta till en ny idag, dock inte mörkblå så nu har han en illorange. Han kommer ju synas bra i alla fall ;-)
Valde faktiskt mellan den och den mörkblå när jag köpte den i höstas. Men jag gillade den mörkblå bättre plus att jag tänkte att den mörkblå nog var mer lättsåld sen. Men, men nu är det en orangeröd vi har. Jag tror inte att E har någon åsikten om färgen, huvudsaken den är varm och skön! Å det verkar den vara :-)
Hoppas den nya håller bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar