Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 10 februari 2014

En pärs

Vilken dag/kväll... Var lite smålugnt under dagen. Sen i 16-tiden kom flodvåg nr 2. Blodet forsade och varvades med stora levrade blodklumpar. Blödde igenom ALLT. Nattbindor, handdukar etc. Tog en dusch och det bara forsade. Klumparna satte igen hårsilen. Började fundera över hur mycket blod man kan förlora egentligen. Ringde gynakuten och när jag sa att jag blödde igenom en binda på 1-2 minuter (vilket var lite underdrift eftersom ibland tog det 10 sekunder. Kom in nu, direkt. Kan någon köra dig? Sen tyckte hon jag skulle åka via närmaste sjukhuset och få dropp på vägen till gynakuten om jag kände jag behövde det. DÅ blev jag rädd! Väl inne konstaterade de graviditet och missfall. Allt var i princip borta från livmodern så vi blev hemskickade igen. Jag är nog fortfarande lite i chock. Först tro man ska förblöda, sen få höra "du är gravid, visste du det" och sen missfall. Hade aldrig kunnat tro att vi skulle bli spontangravida... Känner mig helt matt och lite snuvad på att få känna mig gravid. Trist! Jag skulle verkligen velat uppleva det här en gång till :'(

6 kommentarer:

  1. Oj, men så läskigt! Hoppas det lugnar ner sig snart. Vilken chock! Missfall är ju bara skit. Jag väntar på att börja blöda mer ordentligt fortfarande. Förra gången var det ganska lungt, även om det gjorde väldigt ont. Hoppas verkligen jag slipper samma flodvåg som dig!

    Och visst är det så, längtan efter en till knodd finns där på samma sätt som längtan efter barn nr 1. Men det är himla skönt att slippa ångesten över att förbli helt barnlös och aldrig få uppleva en graviditet i alla fall. Det tyckte jag var det värsta. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, våra guldklimpar gör helt klart saker och ting mycket enklare!! Hoppas du slipper samma störtblödning som jag, men också att du slippar ha så ont. Missfall är verkligen skit :-(
      Kram

      Radera
  2. Massa kramar!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  3. Åh nej vad tråkigt! :(
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så här i efterhand jättetråkigt. Just då var jag mest chockad. Spontangravid fanns ju liksom inte ens på kartan...
      Kram

      Radera