Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 1 oktober 2013

Nu är det nära

Imorgon jobbar jag sista dagen för den här veckan. Sen är jag föräldraledig på halvtid året ut. SOM JAG HAR SAKNAT ATT VARA FÖRÄLDRALEDIG!! Nu ska jag ÄNTLIGEN få umgås en massa med Emil igen. I love it!

Igår fick vi dagisplats. En plats som innebär att jag måste åka 2,5 mil omväg varje morgon och många eftermiddagar. Tackade man ja så tappade man sin köplats dit man helst ville komma. Samma sak om man tackade nej. Sambon ringde kommunen och sa att så här kan vi inte ha det?! Emil kommer ju få jättelånga dagar och det känns inte schysst alls. Hon gick med på att stryka den förskolan för oss och ändå låta oss ha kvar köplatsen. Så nu inväntar vi om vi kan få en plats som är åt samma håll som mitt jobb. HOPPAS! Jag får inte ihop det hela. Om jag ska kunna jobba heltid (och sambon också) så måste Emil vara på dagis minst 11 timmar om han skulle haft den platsen han fick. Sen sover han ju minst 13 timmar varje natt. Vi lägger honom ca 18:30 - 19 och han sover till 7-8 på morgonen. Så väcker vi honom tidigare så lär han kanske somna tidigare på kvällen, dvs direkt när man kommer hem från dagis. Så kan vi ju inte ha det!!
Åh, vad jag längtar tills den dagen vi får plats på det stället som är nära oss, där vi VILL ha honom!

2 kommentarer:

  1. Härligt att få vara lite föräldraledig!

    Hoppas det ordnar sig med förskoleplats!

    SvaraRadera
  2. Ja, de strök oss i alla fall från det alternativet och ska kolla på annat förslag utan att stryka oss ur kön.
    Jag får lite ångest när jag tänker på att han måste tillbringa SÅ många timmar på dagis. 5-6 timmar känns ok, men det är ju svårt när man måste arbeta heltid...

    SvaraRadera