Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 25 oktober 2013

Frustration

Det är mycket frustration i den lille 14-månaders killen där hemma.
Han har numera lärt sig att gå längs med bordskanten. Men det där med att kravla upp i soffan är inte så lätt. Han böjer sig framåt och blir jättearg när han inte får upp knäna på soffdynan. Likaså är han duktig på att gå ner baklänges ur soffan. Men OJ så arg han blir när han råkar glida ner så från soffan och upptäcker att han är på golvet igen.
Likaså när leksakerna inte beter sig som han vill. Då viker han sig dubbel på golvet och storgråter av frustration.
Det är jobbigt när man är liten och vill så mycket och allting trilskas med en :-)

2 kommentarer:

  1. Jag känner verkligen igen det där med frustrationen! Min son stortjuter flera gånger varje dag när han inte får som han vill. Nu är han bara 15 månader, hur ska det bli i trotsåldern.. *pust*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite kluven för samtidigt som jag roas lite av utbrotten så tycker jag ju lite synd om honom också. Det är inte lätt för de stackarna. Nu dessutom extra jobbigt med tänder på gång och så den här frustrationen av att vilja kunna gå, men inte riktigt våga.
      Ja, trotsåldern ja...huvva. Tur att det bara är en begränsad tid. Det är väl så man får tänka. Bara att härda ut så har man snart sin härliga unge tillbaka igen :-) Det här med frustrationen kanske är till för att härda oss föräldrar lite inför trotsåldrarna?!

      Radera