Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 10 oktober 2013

Hästar, katter och hundar

Till min stora glädje verkar Emil vara en riktig djurvän.
Han älskar katten. Han klappar ofta på honom. Ibland blir han "jagad" av katten. Vi har en extremt kelig katt så att det sitter en bebis på golvet är helt perfekt tycker katten och går fram och gosar så han nästan välter Emil. Så det händer att Emil skuttar iväg när katten kommer, men han stannar alltid upp och vänder och ska klappa katten.

Hästarna älskar han också. Han gillar att klappa på dem och tittar storögt med ett leende när jag släpper in hästarna om kvällarna. De går in på egen hand, jag behöver bara ropa på dem och lämna stalldörren öppen. Suveränt!
Han har fått sitta både direkt på hästryggen och i sadeln. Det är spännande. Han har känt och klappat med handen på manen och hästens rygg.

Hundar är också spännande, men lite småläskigt. Han blir lite rädd om hunden skäller eller är för ivrig. Vi har ju ingen egen så han har inte träffat hundar särskilt mycket. Hoppas verkligen att han fortsätter älska djur. Är ju perfekt nu när vi bor så att man kan ha djur!
Jag vill skaffa get så småningom. Gärna med några killingar. Men vill vänta tills Emil blir lite större.
Får nöja mig med att åka till någon djurpark nästa år så han får hälsa på och klappa lite olika djur. Brukar ju finnas sådana där minizoo lite överallt där barn kan få klappa på får, grisar, getter, kanin mm.

Härligt med "måndag" idag och fredag imorgon. Gillar verkligen det här med att jobba 50%!!! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar