Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 20 december 2012

Äntligen!

Äntligen fick jag lite sömn!! I natt har han bara ätit en gång (halv två) och vaknade kvart i åtta imorse.
PUH!
I tre nätter har jag sprungit omkring/varit mer uppe än jag sovit... Emil har sovit 1-1,5 timme åt gången. Ibland skrek han redan 30 min efter amningen. Gissa om jag varit trött några dagar?!
Så idag är jag som en ny människa. Dags att ta itu med lite saker här hemma!

Förkylningen vill inte riktigt släppa taget, kanske pga sömnbristen? Slemhosta och täppt näsa gör ju inte att man sover så jättebra... men nu kanske det vänder? :-)

Igår (Emil 16,5 vecka) så kom mensen tillbaka. Surprise surprise. Jag som räknat med att slippa den MINST 2 månader till... Jaja, verkar ha lite mer "normal" mensvärk nu. Ligger inte dubbelvikt och kallsvettas än ;-)
De på föräldragruppen tittade konstigt på mig när jag berättade att jag tyckte värkarna var så lindriga och att det var svårt att förstå att det verkligen var värkar när det gjorde mindre ont än vanlig mensvärk.
Hoppas hoppas det är så här det kommer vara nu! Ska väl inte ropa hej än, för det är ju bara första mensen på... 13-14 månader :-)


Idag ska jag göra någonting jag aldrig gjort någongång. Egna köttbullar (jo, jag har provat en gång men de blev inget vidare så den gången gills inte). Måste ju lära mig nu för vill inte att Emil ska behöva äta äckliga mamma scans :-) Blir de bra så får vi hemgjorda köttbullar till jul i år. Blir de inte bra så...får vi panikköpa köttbullar i helgen...

Veckans inköp: Hittade en babygunga på Jula för 64:- De var utgående artikel och nedsatt till halva priset. Perfekt! Så nu ska vi gunga så snart lille Emil kan sitta stadigt :-)
Tänkte fuska och ha den inomhus (källartrappen kanske är perfekt?) nu i vinter så ska den få flytta ut till ett äppelträd i vår sen. Hoppas att han älskar att gunga - men det gör väl alla barn?!

1 kommentar: