Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 12 december 2012

Längtan och snorigt värre

Är mer än snorig idag. Sambon är förkyld, jag dyngförkyld. Emil är pigg frisk och glad idag också. Det är svårt att upprätthålla god hygien när man snyter sig var 30:e sekund.(Hur mkt snor kan en näsa producera egentligen??). Halsen värker och jag nyser hela tiden. Jag har försökt undvika Emil idag. Umgås bara när han ammar. Livrädd att smitta honom... Sambon är ju aningen bättre så han får göra det mesta idag. Jag har inte bytt en enda blöja och knappt haft Emil i knäet. Gissa om jag LÄNGTAR efter bebisgos!!! Abstinensen är enorm, men hoppas på att må bättre imorgon. Är detta vad som krävs för att inte smitta honom får det vara så. Det går ju ingen nöd på honom, bara mamman som lider av det ;-) Just nu ligger han i babygymmet och leker/klättrar på sidorna. Håll tummarna att han slipper halsont och allt snorande!!

2 kommentarer:

  1. Din kropp tillverkar antikroppar om du är sjuk som bebisen får genom bröstmjölken. Förkylningar är dock ganska svåra att undvika. Ammade barn blir dock inte så lidande utan tillfrisknar snabbt. Gosa du, det är ingen fara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han har ju ett bra grundskydd i och med amningen, men vill ändå försöka minimera risken att smitta honom.

      Radera