Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 26 december 2012

Härligt med riktig vinter

Härligt med riktig vinter. Mycket snö är det och det snöar stora flingor nu också!
Igår fick jag permission från hemmet och var ute och plogade med traktorn i 2 timmar.
Sen blev Emil hungrig och vi bytte så sambon plogade det sista och jag matade och umgicks med Emil.
Passade på att göra fotavtryckstavla också på hans 4-månadersdag. Råkade trycka ner hans ena häl i botten så gipsavtrycket blev lite platt där :'-( Men annars blev det jättefint! Ska väl göra ett nytt försök idag och se om det blir bättre. Skulle vilja göra en tavla med hans händer också, men vi kanske får spara det tills han blir lite större för nu är händerna mest knutna (eller instoppade i munnen).

Städar lite på övervåningen nu när Emil sover. Sambon är iväg på jobb, men kommer snart hem igen.
Är lite ridsugen, men vi behöver verkligen köra in ved så det känns som en högre prioritering just nu så det är väl vad jag/vi kommer ägna eftermiddagen åt.

Blir ingen mellandagsrea för mig och Emil. Lockar inte alls att gå och trängas med en massa folk. Vi har ju precis blivit någorlunda friska så vi håller oss hemma. Det vi behöver väntar jag med att köpa tills det lugnat sig i affärerna och folk har börjat jobba igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar