Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 7 december 2012

Så mycket planer, så lite tid...

Jag har idé efter idé. Men jag hinner inte med att utföra planerna...

Har köpt på mig så jag kan göra gipsavgjutningar av Emils fötter (så småningom kanske även händerna, men just nu är de mest knutna eller instoppade halvvägs in i munnen eller fladdrar omkring, så att få ett snyggt handavtryck känns avlägset ;-) ).

Har framkallat lite foton så att jag kan göra ett gammaldags fotoalbum med handskriven text till varje foto. Passade på när jag ändå skulle beställa julkorten.
Som ser ut såhär förresten:
 
Jag måste ju bara visa några av alla de korten som aldrig blev julkort också... :-D

1. Där försvann ögonen... och katten lyckades springa ivägen också.
2. Emil hyfsat uttråkad.
3. "Åh, kolla - fötter!"
4. Hade kanske kunnat funka i brist på bättre foto :-)
5. "Det där vita på mössan, kan man suga på det?"
6. Sitta upp är jobbigt! Gled sakta men säkert längre och längre åt sidan.
7. Behöver väl knappast kommentera den här... ;-)
8. "Hm, hur ska jag komma åt att suga på den där tomtehanden?"
 
Fick ju till ett kort jag blev nöjd med i alla fall. Tog 3 dagar! Skam den som ger sig :-)
Men man har ju inte så lång stund på sig innan Emil ledsnar och jag var tvungen ta fotot mitt på dagen för använder man blixt så spärrar han upp ögonen och får jättestirrig blick.
 
 
Ska pyssla i ordning lite tavlor och annat så att det är klart sen när vi renoverat hans rum. Han har ju inget "eget" rum än utan sover i gästrummet (så han sover ju i eget rum på ett sätt, men inte det rum som ska bli hans). Han ska få kontoret, som är lite större än gästrummet men ändå lagom litet och mysigt med snedtak.
 
Ska plocka ihop alla bebiskläder som ska säljas på blocket/tradera och fota dem och lägga ut. Alla pengar är välkomna just nu och kan gå till andra nya kläder åt Emil. Snart kan han varken ha björnoverallen eller fleecetröjan så lite nya varma gosiga kläder behövs!
 
Har fler projekt, men ska inte tråka ut er med dem! :-)
 
Förutom alla projekt så:
Ute ska ved packas på sj-pallar (med kragar) och hö packas i IKEA-säckar.
Inne ska det städas.
Vad jag gör? Slösurfar lite, bloggar, har suttit med Emil i famnen ett bra tag innan dess eftersom han somnade när jag ammade och det är ju så mysigt att jag för allt i världen inte kunde släppa honom och lägga honom i vagnen istället. Satt där och tittade på honom istället <3 p="p">

Man måste ju prioritera!
Älskar att hålla honom, krama honom, pussa på honom och bara sitta och snusa i håret på honom.
Kanske är det en bidragande faktor till att man är så rädd om tiden med honom att man någonstans i bakhuvudet vet att det kanske är den enda chansen man får att gosa med ett eget barn. Att han skulle få syskon är inget jag vågar räkna med... Bara för att man hade tur en gång behöver det ju inte betyda att man har det igen.
Jag är SÅ tacksam att jag fått honom.

4 kommentarer:

  1. Haha det är inte helt lätt att få till ett perfekt kort ;)

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Så fin Emil är. Kan tänka mej att det var klurigt att få till bilden. Men skam den som ger sig ;). Tänk att på torsdag e det ett år sen du plussade!! Visst hade du testdag på lucia?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad du kommer ihåg!! :-D
      Det var verkligen tålamodsprövande att ta julkort. För fotografen OCH för bebisen ;-) Katten ville gosa och undrade såklart varför jag låg på golvet. Tomteluvan var för stor och åkte ner i ansiktet hela tiden och så Emil som inte ler mot kameran utan bara mot mig. Så svårt att sikta rätt när man håller kameran bredvid ansiktet.
      Kram

      Radera