Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 13 februari 2013

Fotografering

I tisdags hade vi en tid bokad hos fotografen. De fotar ju en omgång nu och man får en gratis förstoring i det priset och sen får man en gratis fotografering vid ett år (men då får man betala alla foton). Jag har velat hit och dit för man tar ju rätt många foton själv och en del av dem blir ju riktigt bra och det är ju rätt dyrt med proffsfoton. Men jag kände att om jag INTE gör det här så finns en överhängande risk att jag kommer ångra mig resten av livet så... bara att boka tid och åka.

Planen var att få Emil att sova på förmiddagen lite tidigare än vanligt. Han vaknade tidigt och somnade jättetidigt och vaknade tidigare än planerat också såklart. Så lagom när vi åkte till fotografen tyckte han det var lägligt att sova sväng nummer 2. Hoppsan hejsan :-)

Men han var ändå rätt glad när han vaknade när vi klev ur bilen och gick in till fotografen.
Väl där tog hon fram en liten korg, låg och vid. Den ville hon att Emil skulle sitta i. Jag var lite småskeptisk för han sitter ju bara om han har stöd både bakom och på sidorna... men tänkte att hon är ju van att fota bebisar så hon vet väl vad som funkar. Så jag sätter ner min lilla älskling i korgen, ser till så att han sitter rakt och stadigt och skyndar mig ur bild. Hinner inte mer än 2 steg bort så tippar korgen sakta bakåt när Emil lutar sig mot kanten så han rullar baklänges och landar på rygg på trägolvet. Vad ledsen han blev!! Å vilken skurk jag kände mig som... :'-(
Tog en stund av kram och gos innan tårarna slutade rinna. Han gjorde nog inte illa sig, men rädd blev han absolut.
Fotografen hämtade en annan låda med stadig botten och raka kanter. Hon hann ta ett eller två foton så blev han ledsen igen. Antar att han inte gillar lådor nu :-S
Det var lite småsvårt att locka fram leenden under resten av fotosessionen. Han som annars är en glad bebis mest hela dagarna!

Ska kolla resultatet imorgon. Spännande! Men det blir nog inte så många foton... Ska ta lite fler bilder hemma istället. I SÄKER miljö där han slipper vara rädd. Går åt en del foton innan jag blir nöjd med mina bilder, men det kostar ju inget när det är digitala foton :-)

2 kommentarer:

  1. Hoppas bilderna blir bra. Vi har bokat tid om drygt en månad för fotografering av båda barnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande!! Hur får man två småttingar att le och titta in i kameran samtidigt?? ;-)

      Radera