Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 15 februari 2013

Min lilla gladfis

Vaknade imorse av en glad liten bebis. Själv var jag trött så ögonen gick i kors så efter en slurk mjölk la jag tillbaka honom i spjälsängen och hoppades på att han skulle somna om.
Han var SÅ pigg och ögonen glittrade när jag höll honom så att han skulle få rapa.
Sen höll han låda i över en halvtimme i sin spjälsäng. Bubblade och "snackade" glatt och oavbrutet. Jag fick så dåligt samvete över att jag inte orkade upp, men jag orkade verkligen inte och sen somnade han ju om en sväng till så jag fick sova lite lite till - PUH.
Härligt när man kommer in och möts av virvlande ben och ett jätteflin :-)
Morgonhumöret hans är det verkligen inget fel på!

Idag åt han gröt på dagen och så tänkte jag ge honom lite puré på kvällen för första gången. Ja, inte puré för första gången, för det har vi ju redan provat flera gånger utan att han får annat än bröstmjölk TVÅ gånger samma dag.
Han älskar ju mat verkar det som och gapar stort när man kommer med skeden. Han gapar även när man torkar rent runt munnen efter maten ;-)
Känns lite småtaskigt att han bara får så små smakprover. Han tittar efter maten när man tar bort den...ungefär som "får jag inte mer??". Men jag vet inte hur mycket man vågar utöka mängden? Vill inte att han får magknip ju.
Men idag provar vi med lite puré trots att han fick gröt till lunch (inte bara gröt såklart utan mest bröstmjölk som lunch så ingen misstolkar) så får vi se hur det går!

Tog lite fina hemmafoton idag.
Satte honom i fina vaggan och fick några riktigt fina bilder! Både glada och allvarliga miner :-)

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med två mål. Ellie och Emil verkar vara lika matglada =).
    Du får berätta hur det gick sen.

    Kul med att bilderna blev fina. Han känner sig nog tryggast i sin hemmiljö med dig och hans pappa =)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju kul att de gillar mat.
      Jobbigt om man måste "tvinga" i dem...
      Mat ska ju vara roligt och gott :-)

      Kram

      Radera