Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 22 februari 2013

God aptit

Emils aptit kan man inte klaga på.
Man stoppar in en sked med gröt eller mat. Strax därpå är munnen vidöppen igen.
Fattar inte hur han hinner svälja? Han kan ju knappt hinna känna någon smak...?! ;-)
Men jag är glad att han är matglad! Numera äter han hela smakportionen gröt mitt på dagen (2 msk vatten + 1,5 msk gröt). Sen får han oftast även ett litet mål med mat+efterrätt efter eftermiddagssömnen. Försöker att amma honom direkt efter varje måltid för att blanda ut det lite i magsäcken, men det känns som att han ammar mindre och mindre.
Jag antar att det borde kännas bra, men kvälls-, natt- och morgonamningen får han gärna fortsätta lite till med. Jag har ingen brådska att sluta nu när jag ska få vara hemma ända till sommaren :-)
Sambon ska inte vara hemma förrän i sommar och lite i höst. Vi fick anpassa oss lite efter vad som är bäst för hans jobbsituation, men inte mig emot att skjuta på återgången till arbetet. Jag skulle helt klart kunna vara hemma tills Emil fyller fem om vi bara hade råd med det...
Jag ÄLSKAR att vara hemma!
Man kan tycka att det kanske borde bli lite ensamt om dagarna när vi inte är iväg hemifrån men näe. Jag trivs så himla bra hemma, lalla runt och måla lite här och spackla lite där och sen kunna umgås med Emil när han vaknar. Helt underbart och saknar inte jobbet det minsta :-)

5 kommentarer:

  1. Längtar tills vi också ska få börja ge lite smakportioner, ska bli så roligt att se vad lillen tycker om det :)
    Jag skulle nog också kunna var hemma i evigheter.. Älskar att gå hemma och skrota :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen kul (i alla fall när man har en matglad kille som vi). Ny smak, då ser man hur den åker runt i munnen och han smakar av den. Sen sväljer han och man får betyget. Oftast stort leende. Eller lite äckelmin, men det har bara inträffat med min hemlagade broccolipuré. Allt annat har fått ett leende :-)
      Man får ge lillfingernagelstora smakprov från 4 mån sa de på bvc. Om du är jätteivrig alltså ;-)
      Kram

      Radera
  2. Jag gillar också att vara hemma ;)

    SvaraRadera
  3. Åhh tack så mycket för din kommentar. :) Ja det är nog mest det som gör att jag tänker åka, hade det inte vart nära hem hade jag nog inte ens funderat över saken. Jag verkligen hoppas att der kommer att gå jätte bra, men som du säger man vet ju inte förns man har provat. Sånna här gånger verkligen önskade jag att jag var en hemmagris.. ;) Kram

    SvaraRadera