Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 3 augusti 2012

1,5 vecka kvar

Magknipet verkar vara här för att stanna. Gör konstant lite ont upptill på magen. Nånstans där magsäcken kämpar för att behålla några kvadratcentimeter yta ;-) Springer ofta på toa nu sen några dagar tillbaka. 3-4 gånger om dagen och det är INTE likt mig!! Läste att prostaglandinet ökar i slutet, vilket ökar aktiviteten i tarmen. På ett annat ställe stod det att stresshormonet kortisol har samma effekt. Tydligen kan bebisen bli lite stressad av att det är trångt och påverka mamman med kortisol. Bara gilla läget! Är ju skönt om tarmen är helt tom till förlossningen :-) Inte för att det gör så mycket egentligen. Spyr och skiter gör ju många under förlossningen så det är ju inget konstigt :-) Trångt i magen är det i alla fall. När jag äter nåt börjar bebisen böka runt så jag misstänker att han tycker att det är lite trångbott. Men jag måste ju äta! ;-)

2 kommentarer:

  1. Jag har oxå hört att man tömmer sig rejält innan det är dags. Eller det stämmer nog inte in på alla. Vore ju skönt om man slapp kräkas och bajsa på förlossningen. Tänk om man skulle bli lös i magen för alla nerver. Det skulle säkert hända mig.
    Fyfan vad pinsamt! Tänk om man blir skitdålig i magen när barnmorskan är där nere.
    Nej fy!! Sånt händer helt enkelt inte :).

    Nu e det nedräkning på riktigt!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, fast det är jag inte så orolig över. Händer det så gör det. Däremot vill jag INTE spy. Men det beror mest på att jag verkligen avskyr att spy.
    Ja, nedräkningen är verkligen igång. Första gissningen på gissningslistan får jag stryka! Det är ju 25 min in på 5/8 nu ;-)
    Sovdags är det också...
    Kram

    SvaraRadera