Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 16 augusti 2012

Vecka 40+1

Första dagen på övertid. Funderar mycket om mensvärk (fast relativt lindrig) som kommer och går är detsamma som förvärkar? Sambon tycker jag är lite konstig som besvarade hans fråga "gör det ont?" med "nej, bara lite". Hahaha. Men för mig så innebär ONT att jag har jätteont, måste ta värktabletter och kallsvettas. Lite molvärk som jag har nu är ju en baggis. Går dessutom över lätt med värme. Då borde det ju inte vara förvärkar?! Eller??? Ju mer man googlar och läser, desto mer förvirrad blir man ju... Hoppas verkligen att man förstår när de RIKTIGA värkarna drar igång!! Vi vill åka i jättegod tid eftersom vi har hyfsat lång bit att åka. Min största fasa är att inte hinna in i tid utan behöva föda i bilen längs vägen. Det känns inte ok!! Då går jag hellre runt i alla korridorer på sjukhuset i flera timmar!! :-) Hoppas så att lillkillen kommer innan måndag för då börjar sambon jobba igen. Är himla skönt att ha honom alldeles i närheten!!! Märkte det senast i söndags när läget gick från helt ok till ohållbart på mindre än en timme. Fixade inte ringa efter hjälp själv då. Tror inte ens han fick ur mig ett vettigt svar när han undrade om han borde ringa förlossningen, sjukvårdsupplysningen eller 112. I såna lägen är man glad att inte vara ensam hemma <3

7 kommentarer:

  1. Bara du kniper till efter midnatt, natten mot söndag så är jag nöjd. Då har jag ju vunnit på gissningslistan och får äran och härligheten typ. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jaså det tycker du ja... ;-)
      Ja, jag är glad för när som helst innan måndag morgon!
      Men helst imorgon eller SNART!! Är otålig nu. Vill träffa lillen :-D

      Radera
    2. Nu har du inte bloggat idag, så jag kan ju inte låta bli att undra om du är iväg och föder barn ;-)

      Radera
    3. Ingen risk! Han verkar trivas alldeles för bra där inne :-)

      Radera
  2. natten mot måndag menade jag såklart ;)

    SvaraRadera
  3. Vad spännande att det är dags nu. Hoppas ni har er lille kille hos er nu eller snart. :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!! :-)
      Nä, ingen bebis här inte. Vet inte hur jag ska locka ut honom. Han verkar inte ha någon som helst plan på att lämna magen...
      Kram

      Radera