Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 1 augusti 2012

Besök efter besök och små förändringar

Besöken avlöser varandra och det blir myyycket fikande. Men imorgon är det sista besöket här. Sen stänger vi dörrarna. Känner ett enormt behov av att vara själv ett tag! Har märkt lite små förändringar. Springer på toa 3-4 gånger per DAG. Äter ändå inte mer än vanligt :-) Sen får jag som mensvärk om kvällarna ibland. Blir allt svårare att sitta på huk också, framförallt när jag tittar till hästarna. Ryggen gör ont så jag försöker avlasta den så mycket som möjligt. Det är inte optimalt med mycket stå och mycket sittande, men vad göra när man har besökare...

8 kommentarer:

  1. Åh snart är ni i mål!! Hur mår du? Känner du av några förvärkar? Är det nervöst eller känner du dig bara peppad?
    Skönt att sista besöket e avklarat. Försök ta hand om dig nu å ladda till tusen.
    Ligger han fortfarande med huvudet ned?
    Massa kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga förvärkar tror jag (hur känns de?? Skillnad från sammandragningar?)
      Har lite som mkt lindrig mensvärk, lite ont i ryggen och fogen mitt fram gör riktigt ont. En ilande smärta. Men känns inte som det är någon förlossning på gång.
      Är mest taggad, inte särskilt nervös. Huvudet ner vad vi vet. En vecka till nästa koll, men förhoppningsvis finns det inte plats att vända längre. Hoppas!!! :-)

      Radera
    2. Nu är ÄNTLIGEN sista besöket avklarat. Imorrn ska jag bara slappa :-D
      Kram tillbaka!

      Radera
    3. Vila och njut de sista dagarna. Kläm lite på kläderna och känn lite på vagnen. Snart e han här!! Hm, vet inte hur förvärvar ska kännas. Hahah, jag använder ju dej som facit mestadels. Men jag tror att det ska kännas som sammandragningar som gör ont. Men kan ha fel. Hoppas att han har huvudet ner, det borde ju inte vara sån stor risk för att han vänt på sig. Det hade du nog känt :).

      Det hela är så spännande!! Du får lägga upp gissningslistan igen. Visst hade jag 12e? Men då fyllde du år va? Tänkte att det skulle vara ett coolt datum, men förstår att du vill ha din födelsedag ifred.
      Kan lugna dig med att jag i stort sett alltid har fel när det gäller att gissa datum :)
      Kram

      Radera
    4. Mina förvärkar känns som en ond sammandragning. Det spänner inte bara i magen utan är också mensvärk ner mot ljumsken och hugg/värk bak i svanken. Snart är det dags! :)

      Radera
    5. Hmm, undrar om jag har ont i ryggslutet eller förvärkar då? Får grymt ont i ryggen när jag står/går en stund. Har också haft som mensvärk, men trodde det är att livmodern är så uttänjd... Svårt det här, men antar att man märker när de RIKTIGA värkarna sätter fart i alla fall :-)
      Nånting säger mig att man INTE kan missa dem ;-)

      Radera
  2. Svar
    1. Nä, nu kan han komma precis när som helst!!!
      Babyskyddet är monterat och väskan packad :-D

      Radera