Lilypie Second Birthday tickers>

söndag 29 juli 2012

Trångt

Det märks att det är trångt i magen nu.
Vi åt rester från igår, grillad kycklingfilé, kroketter, god sallad och goda såser.
En halv (!) kycklingfilé fick jag i mig. Sen höll jag på att kräkas. :-)
Har varit proppmätt i 3 timmar nu. Inte förrän nu börjar jag må ok igen :-o

Nu är det tre besök inbokade i veckan, varav en är barnfamilj. Sen låser vi dörren ;-) Foglossningen blir sju resor värre när det är folk här och man blir sittandes, även med dubbla dynor :-)

Sambon undrar om jag verkligen kan tänka mig göra om det här igen. Oh yes! Fast jag föredrar absolut att vara höggravid på sommaren! Fattar inte hur man gör på vintern?!? För kallt att gå utan strumpor och skor, vinterjacka som man inte får igen och så utfodring av hästarna tre gånger om dagen. Puh! Tacka vet jag betessäsong och fylla vatten med vattenslang :-D

Jag gillar de få sysslor som jag fortfarande kan/får göra. Fylla vatten med vattenslangen, hänga tvätt, laga mat (lite beroende på hur lång tid man måste stå...).
Har så enormt dåligt samvete för att sambon gör ALLT. Just nu är han ute i beteshagen med betesputsen och kör. Mina hästar, min hage, MITT jobb :-/ Men just nu kan jag ju inte. Inte så att jag inte kommer upp i traktorn för det gjorde jag för...2-3 veckor sen. Sambon fick knuffa på. Men fixade inte att köra sen. Är lite brottningsmatch att köra den, så sambon fick rätt (igen) och fick baxa ut mig. Han muttrade nåt om envisa fruntimmer ;-)
Man vet ju inte om man inte kan förrän man provat, hahaha.

Men nu tar det emot rent fysiskt. ALLT är jobbigt. Så jag försöker lyssna på kroppen och ta det så lugnt som möjligt. Visst längtar jag efter bebisen, men han ska få komma ut när han är redo!
Jag får kompensera sambon sen och göra lite mer nytta i höst. Blir väl kanske tid över att trava tonvis med ved... om bebisen behagar sova mycket om dagarna :-)

En sak kommer jag sakna sen och det är magen! Det är sååååå mysigt att sitta med handen på den och känna buffarna på kvällarna :-) Även när det känns som om kroppsdelarna är på väg ut genom magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar