Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 28 december 2011

Om ett liv i dimman...

Jaha, lika trött idag som igår. Tjohoo.
Åkte raka vägen hem efter jobbet, satte fyr i pannan och slocknade sen direkt i soffan och sov som en liten gris en timme innan sambon kom hem och väckte mig. Trött ändå. Åt middag, fixade hästarna, gick och la oss hyfsat tidigt, död imorse igen.
Vad har hänt?! Jo, ett litet foster, men jag menar det gick ju nästan från en dag till en annan.
Jag trodde man skulle få lite cravings och kanske hitta någon mat man inte vill ha längre. Efter magsjukan är aptiten på minus 7. Inte ens mat som jag verkligen älskat lockar längre... Choklad är fortfarande gott, men det kan man ju inte leva på. Åt tacos häromkvällen och det gick i. Men det var inte gott :-S
Hoppas bli lite mer sugen på mat snart, för annars är det ju skitjobbigt att äta!

Överväger att vara hemma pga trötthet, men ska försöka stå ut denna vecka. Helst ända till ultraljudet så kan jag höra med dem vad de tycker om det. Jag tycker ju att det känns lite som att skolka. Jag är ju inte sjuk... bara sjukligt trött. Vore min högsta önskan just nu - att få stanna hemma och sova lite middag och i övrigt ta det LUGNT och göra saker i min takt och orkar man inget så gör man inget. Men det tar emot att söka hjälp för bara trötthet (även om den inte är så "bara" för MIG).
Hur har ni andra gjort? Har ni stannat hemma? Eller var ni inte ens trötta på gränsen till medvetslöshet?

1 kommentar:

  1. Nu är jag inte i din situation. Men jag tror att du grejar det utan att sjukskriva dej. Du klarar det! Sov lite extra när du kommer hem och låt din man ta hand om hemmet några veckor. Det är mycket som händer i din kropp, då är det inte så konstigt att du tappar ork. =)
    Kram

    SvaraRadera