Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 21 december 2011

3 dagar till jul

och idag vänder det äntligen! Vi går mot ljusare tider. Skönt för en trötter som jag :-)
Imorse blev jag så sugen att göra ett graviditetstest till. Har ju bara sett de där två strecken på en enda sticka tidigare. Clearbluen fungerade ju inte... De fanns kvar där imorse också! Så skönt att se teststrecket komma upp nästan innan kontrollstrecket! Det är en händelserik vecka jag/vi har framför oss tydligen. Organ ska bildas, händer och fötter... och mycket annat! Spännande :-)
Längtar så tills jag får se det lilla hjärtat slå på skärmen vid ultraljudet!!!

Snart är det dags för "dags för en liten" att få testa plus!! Håller mina tummar så de börjar bli blå :-) Tänk vilken julklapp att få plus lagom till julafton!

6 kommentarer:

  1. Sv: Jag kör på leggings och knästrumpor. Har en jacka som är ordentlig så jag fryser inte. Klart man käner att det är kalt, men Oj så skönt det är med leggings klämmer ingen stans :) God Jul!

    SvaraRadera
  2. Frida: Det är ju jättebra - särskilt vid jul så man får plats med all julmat ;-)
    Har du kjol till då? Jag känner mig lite "naken" i bara leggings på jobbet. Hemma ok, men inte ute bland folk. Kanske måste shoppa på mig lite kjolar/klänningar/lååånga tunikor...
    God Jul till dig också!

    SvaraRadera
  3. Ja precis, jag har tröjor som är lite längre. Tunikor kan jag inte ha ser ut som ett tält ha! Sen har jag en kofta eller så till. Ett tips är att ha ett längre linne under tröjan :) Kjol är också fint, tyvärr är jag ingen kjol tjej. Nu har jag "Bara" 10 veckor kvar. Har ökat 5 kg så vi får se vad slutsumman blir av det hela. ´Montera vagnen i går :)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad spännande!! Kan tänka mig att du längtar :-)

    SvaraRadera
  5. Söta, söta, sötaste du! Tack för dina blåa tummar. Hoppas så på att få plussa!! Man pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan när man ruvar. Igår var det en lite mörkare flytning i bindan (inte all blodliknande och kanske lika stort som en svettdroppe..) och i morse trodde jag att mina boobs var lite mindre svullna. Sedan har jag mått illa rätt mycket idag vilket fick upp hoppet igen.. Jössös...
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Ja, jag hoppas i alla fall stenhårt!!
    Behöver ju nån att stöta och blöta med sen ju. När man undrar över krämpor, symptom och annat och så småningom hur man ska och inte ska göra med bebisen.
    Se till att plussa nu så blir det nästan som en liten bonusjulklapp för mig också ju :-)

    SvaraRadera