Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 13 december 2011

Hittat på nätet...

Jag hittade lite bra info här! Lättläst och tydligt :-)
Kul att det är så mycket som händer redan i början. Roligt att följa med i resan och veta vad som pågår vecka för vecka!

Jag är superduperpositiv och har redan hunnit med att köpa 2 sparkbyxor på Kappahl igår. Gick inte att motstå. Slank ner en mammatröja från Polarn och Pyret också. Har INTE visat sambon, hehehe. Har gömt den i min garderob. Han tycker ju inte att jag ska jubla än, innan vi vet lite mer säkert.
Gah, igår satt vi i soffan. En som var på små rosa moln och en som konstaterade att "nu kommer sista sommaren i frihet då". Tja, alla har vi ju olika inställning till saker och ting. Jag vet ju att min sambo är med på det här mest för min skull, för att jag så förtvivlat gärna vill ha barn. Han tycker att han är lite för gammal, men jag hoppas och tror att han kommer vara lika glad åt det här barnet som jag så småningom!
Det är klart att det blir en jäkla stor förändring! På alla plan. Men jag tror ju inte att alla förändringarna blir negativa. Visst har vi det jättebra nu, bara vi två, men jag tror stenhårt på att det kommer vara precis lika bra med en liten busunge i huset!!!

2 kommentarer:

  1. Frida en trogen läsare. (har ingen egen blogg)13 december 2011 kl. 16:15

    Grattis till graviditeten! Men jag tycker verkligen att du ska ta det lungt med att köpa saker till både dig och bebisen. Fick själv missfall i v 15. Det är tråkigt att köpa saker sen blir det inget. Man blir sårad av att se sakerna sen. Är gravid nu i v29 :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jo jag vet...borde vänta med sånt. Men har sen flera år bodysar, någon pyjamas, gosedjur å snuttefilt. Jag bara är sån... Vill inte heller vänta mig det värsta. Vad jobbigt att få missfall v 15. Stackars dig!! Kul att du är gravid nu! :-) Du måste kika in här och rapportera hur det går och vad det är för krabat som kommit ut sen!!
    Kram

    SvaraRadera