Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 15 december 2011

1,5 vecka till jul...

Julen närmar sig med stormsteg!
5+1 idag.
Känner en enorm glädje och ett stort lugn inombords. Tänk - så här långt har vi ALDRIG kommit tidigare! Inte ens en antydan till ett plus någon gång.
Känner att jag inte kommer bli lika ledsen för ett missfall som jag hade blivit för ytterligare ett minus på testdagen. Får man missfall betyder det ju att det var någonting fel på embryot, och då är det som det är helt enkelt. Klart att jag skulle bli ledsen, absolut! Men inte lika bottenlöst sorgsen som över ett minus. Nu vet jag att jag KAN bli gravid i alla fall! Det betyder massor för mig!

Har funderat på när man kan få berätta för folk att man är gravid. Jag vill berätta för mamma på julafton, men sambon tycker vi ska vänta till vecka 12... Svårt! Hur har ni andra gjort?

2 kommentarer:

  1. Det är klart att du ska berätta:)Vilken julklapp!!

    SvaraRadera
  2. Jag hade berättat. Det är ingen vits att gå å hålla inne på det på grund av missfallsrisken. Händer det så händer det.

    SvaraRadera