Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 5 december 2011

Lite dumt kanske?

Ruvardag 10. Kunde inte motstå att testa i morse. Sisådär 8 dagar innan deras rekommenderade testdag... Minus såklart. Tja, vad hade jag väntat mig?! Men jag tänkte att kanske kanske kanske tänk OM det visar plus. Dumt. Nu ska jag hålla mig till testdagen. Men på ett sätt är det ju bra för det var solklart negativt så får jag ett plus sen så är det absolut inget som släpar efter från ovitrellen eller liknande :-)

Blir dock lite deppig när jag surfar runt på bloggar och nästan alla har gjort ivf-försök på ivf-försök och plussar på 3:e försöket, eller 8:e försöket. Jag vill plussa NU! Jag orkar inte med 3 (eller 8!!!) försök.
Om det nu är 30-40 % chans per försök så borde det ju finnas rätt många som lyckas på FÖRSTA försöket. Jag skulle behöva läsa mer om just såna par. Fast det kanske är fler som bloggar ju fler försök man gör?

Ska tänka att jag är gravid ända tills motsatsen bevisas nästa vecka!
Fick lite ångest imorse när jag insåg att jag glömde sista progesteronpillret igår kväll. Blev 15,5 timme mellan pillren :-S. Glömde vitaminpillret också, men det känns som att det kanske kan vara ok att glömma något sånt. Men progesteronet känns inte bra alls att ha missat :'-(

2 kommentarer:

  1. Klart att det kliar i fingrarna. Känns som att sålänge mensen håller sig undan är det positivt. Det är nog inte kört än vännen. =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fast progesteronet ska tydligen göra att mensen inte kommer. Men det var lite väl tidigt att testa så nu ska jag hålla mig en vecka till. Försöka :-)
    Kram

    SvaraRadera