Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 30 november 2012

Lite kom-ihåg

Här kommer ett litet inlägg för bara mig. Så att jag kommer ihåg sen när jag undrar... ;-)

Emil 6 veckor: Första riktiga svarsleendet
Emil 3 månader: hittade sig själv i spegeln, pratade och skrattade med sig själv
Emil 29/11: hittade sina egna fötter

Jo, det var igår kväll som han upptäckte sina fötter. Han satt i mitt knä vänd mot mig och lutade ryggen mot mina ben (hade fötterna på soffbordet). Helt plötsligt fick han syn på sina fötter och stirrade fascinerat på dem :-D Jag tog hans fötter och rörde dem lite och "klappade händer" fast med fötterna och han tittade storögt på och sa "gooow!"
Det är så roligt att se när de upptäcker saker!

Gav honom en prasselbok också igår. Han blev jätteglad och lekte med den. Jag lämnar rummet några minuter och hör ett hur han blir jätteledsen. Jahaja, så länge var den rolig tänkte jag. Skyndade mig tillbaka till honom och ser att prasselboken ramlat över kanten ner på golvet. När han fick tillbaka den blev han glad igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar