Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 13 november 2012

Magsjuka

Magsjuk mamma här hemma (tack och lov inte spy-varianten - än så länge iaf), men Emil är pigg och frisk. Det är huvudsaken! Ingen bajsblöja på hela dagen, det tackar jag för!! Lite drygt att behöva springa till toan stup i ett. Känner mig som en dålig mamma när Emil skriker. Jag VET att han inte dör av att vara ledsen en stund, men mammahjärtat blöder lite när han skriker :'( Trots allt är det ju omöjligt att vara på två ställen samtidigt...

3 kommentarer:

  1. UFF!! Din stackare. Mår du bättre nu?

    Har du en babysitter? Min är värd allt guld i världen (den kallas även för prutt och bajs maskinen samt sövaren).
    Jag brukar bära med den till toaletten när jag ska gå å Ellie är vaken. Hon brukar bli helt inne i att hon är i ett nytt rum så det går ganska bra =)
    kram

    SvaraRadera
  2. Japp, det gick över till nästa dag.
    Har både bärsele, bärsjal och babysitter. Han hatar dem allihop ;-)
    Bärselen funkar, men bara om han får sitta framåtvänd...
    Ligga i babygymmet funkar allt bättre och korta stunder funkar babysittern.
    Det som funkar bäst är att ligga i tvättstugan och titta på rören i taket. DET är grejer det! Där tröttnar han aldrig. Men jag vill ju inte vara där hela dagarna :-D
    Kram

    SvaraRadera