Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 9 november 2012

Min stora lilla bebis

På lördag blir Emil 11 veckor. Vi måste snart sluta med insatsen i vagnen (liggkorg som står i sittvagn). Han börjar bli för stor!! Huu vad fort han växer!!!! När han ligger i insatsen är det bara några cm kvar vid huvudet när fötterna är längst ner och även på bredden börjar den kännas trång. Jag som trodde han skulle kunna ha den hela vintern?!? Som tur är har vi fått låna ett tjockt "täcke" att ha i vinter. Det är stort och fluffigt, vilket gör att liggdelen inte känns fullt lika stor. Täcket viks på ett speciellt sätts och knyts ihop med stroppar så att det blir som en liten sovsäck. Jättemysigt! Emil verkar gilla den. Han sov i den ute häromdagen.

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja! Verkligen. Hinner knappt använda kläderna. 68 passar nu. 62 sitter som korvskinn/är för kort. Vissa 74-plagg passar också. Han är ju inte mer än 11 veckor?!! 64 cm lång och 6,65 kg tung är han, lilla guldklimpen :-)

      Radera
  2. Jag har svårt att tänka mig insatsen då jag inte har någon själv. Men kan det inte vara mysigt med lite yta för honom r det blir kallt? Kan ni ju ha det där täcket (som jag skulle vilja ha till mig i min säng) å kanske nån liten nalle.
    Vi har täcke ä en liten nalle i vår säng.

    Ja vad dom växer!!! Ellie börjar bli för stor för strlk 56 nu...
    Är Emil lång å smal? Ellie var sist hon kollades 54,5cm ä 4800gr drygt. Känns som att hon väger en del. Kommer sluta som en liten köttbulle.
    Jag var ifs en liten köttbulle när jag var liten :P.
    Kram

    SvaraRadera
  3. 56?! Det växte han ur på 1-2 veckor :-D
    Här kör vi stl 68 nu... Vissa plagg är 74 också!
    Han är lång och ganska smal. Eller, normaltjock kanske snarare. 6650 gram och 64 cm lång. Stora killen!
    Vad praktiskt att Ellie har haft 56 ända tills nu. Våra små kläder är ju knappt använda...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men han var väl rätt lång när han kom? Minns jag fel om jag säger ca 53cm? Ellie var bara 47cm lång (men vägde 3445gr). Sist vi mätte henne, vilket var 2veckor sedan var hon 54,5cm.
      Känns som att det är längden som avgör vilket storlek som passar.
      Verkar som att hon är i ett mellanting nu. 56 börjar bli lite svårt att få på henne. Känns som att armarna behöver dras bak så mycket för att de ska komma in i vissa plagg.
      Fröken e ju lite rund..hehe. Hennes dubbelhaka har i stort sett varken en början eller ett slut. Haha, det är lite sött faktiskt.
      Kram

      Radera