Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 6 november 2012

Sovmorgon!

Imorse fick jag sovmorgon :-D
Ja, inte så att jag fick obruten sömn, men han sov från 22:45 till 6:04 i ett svep.
Eftersom jag var trött och inte ville gå upp trots alla timmars sömn fick han följa med in i vår säng. Ammade och så sov vi till halv nio. Sen ammade han en gång till och sov mellan 8:45 och 10.
I love it!

För er som blir gröna av avund och sura på mig nu så kan jag lova att han inte ALLTID sover så här. Ibland sover han 4 timmar, äter, sover 2 timmar och sen vill han att vi ska hitta på nåt annat än bara äta och sova... :-)

Halva dagen försvann visserligen eftersom jag inte åt frukost förrän 11. Men vilken ork jag haft idag. Ridit båda hästarna, kör tvättmaskin så det ryker om den och nu håller jag på att städa. Ja...eh...förutom att jag fastnat här nu då. ;-)
Har dammat hela övervåningen och ska hinna dammsuga också innan sambon kommer hem.
Har insett att man inte kan städa hela huset (2 våningar och en källare) samma dag när man är ensam hemma med Emil för det tar precis HELA dagen. Man springer ju fram och tillbaka, stoppar i napp, ammar, byter blöjor, pratar och gosar. Bättre att städa en del i taget eller vänta tills man är båda hemma så att en kan umgås med Emil. Men idag städar jag sovrum, gästrum (där Emil sover nu), hall, datarum (Emils blivande rum) och trappen.

Hann dessvärre inte med någon lunch så det blev en chokladboll och några pepparkakor när jag hade ridit. För att bättra på nyttighetsfaktorn så kommer sambon hem med pizza ikväll... Nåja, vem har sagt att man måste äta nyttigt?! ;-)

Beställde en fotobok med en massa bilder på Emil igår.
foto.ica.se Om man anger rabattkoden "BOK50RAB" så får man köpa en fotobok till halva priset!
Kunde inte motstå.
Ska göra en större och bättre organiserad sen, men kanske när han är 2 år eller nåt. Vill hinna få ihop fler riktigt bra bilder! Har lyckats ta flera riktigt bra foton så jag passade på att göra förstoringar. Perfekta julklappar till mormor, farföräldrar och gammelmormor :-)

2 kommentarer:

  1. Ibland får man passa på och sovande de sover.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast jag har lite svårt att sova dagtid nu. Finns ju så mkt man vill hinna med :-D
      Fast första veckorna sov jag när och var som helst. Då var jag helt slut och rusade till sängen så fort han sov :-)

      Radera