Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 15 november 2012

Stök och bök

I natt var det orolig sömn och både mamman och Emil sov rätt dåligt.
Vi blev kvar i sängen ända till 11-tiden. Sov en stund, gnälldes en stund, sov en stund och så amning lite nu och då. Kravlade oss i alla fall upp kl 11. Sol och blå himmel :-)

Det första som händer: Emil kissar så fort jag tar av blöjan. Suck. Sanera barn, badrum och mamma. Det andra som händer: vattenkokaren pajar. Suck, fram med kastrull istället.
Det tredje: tebollen (sån där stor variant) går sönder och den lilla lilla metallbit som håller ihop de två halvorna studsar ut i hallen. Dubbelsuck. Ner på knä och leta i tio minuter innan jag hittade den.
Detta var alltså under de första 10 min sen jag lämnat sängen!

Där någonstans började jag känna för att gå och lägga mig igen ;-) Vissa dagar är man inte på topp helt enkelt :-P

Nu sover i alla fall Emil i vagnen och jag har fått i mig frukost och...tja, kört en tvättmaskin och plockat ur diskmaskinen och lunchfodrat hästar. That is it. Jag som hade stora ambitiösa planer för idag... Prima ridväder, men orken lyser med sin frånvaro. Det får bli en lugn slappardag idag. Hade varit trevligt med en längre barnvagnspromenad, men hinner inte innan det är mörkt. Får bli en annan dag.

Igår kom fotoboken jag gjorde med en massa foton på Emil och också almanackorna :-) En till oss och en till Emils mormor som hon ska få i julklapp. Har också förstorat upp ett foto som mormor och farmor och farfar ska få i jul. Måste bara köpa fina fotoramar först!
Ska försöka att inte bli sån där som prånglar på hela släkten nya foton stup i kvarten, men ett foto vill de nog ha. Min mamma vill i alla fall så mycket vet jag :-)

2 kommentarer:

  1. Vilken start på dagen! Hoppas att kvällen blev bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nja, inte direkt. Övertrött bebis som sovit 5-10 min pass under dagen... Han växlade mellan gnäll (förståeligt) och skratt, såg riktigt slut ut. Pappan tyckte vi såg helt färdiga ut båda två ;-)
    Men i natt sov han gott :-D TACK OCH LOV.
    Hoppas på MKT bättre dag idag.
    Kram

    SvaraRadera