Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 12 november 2012

Namngnäll

Vad är det med namn? Varför ska folk jämt ha så mycket åsikter och dessutom känna att de måste framföra dem till barnets föräldrar? En av de största anledningarna att vi tvekade på Emil var att det var för mycket Astrid Lindgren över det hela. Men vi valde ändå att ge honom det namnet av de 2 vi hade kvar som förslag på slutet just för att vi tyckte Emil var finaste namnet och att det var ett namn som passade vår lilla älskling. Det är inte många som INTE påpekat Emil i Lönneberga och snickerboa och att man kan ropa eeeemil. SUCK! Jag kallar inte andras barn för jycken om barnet heter Wilma eller kossan om barnet heter rosa eller hästen om barnet heter Milton. Föräldrarna har ju valt ett namn de gillar. Kan inte folk bara acceptera det?! Ursäkta gnället men jag blir bara så trött på folk ibland. Har ni andra också fått mycket kommentarer angående ert namnval?

10 kommentarer:

  1. Folk alltså!! Jag tycker att Emil är jättesött. Jag tycker att folk ska ha åsikter om allt möjligt. Jag får oftast höra att Ellie fryser för att vi inte klär på henne så jättemycket hemma. Speciellt när Js farmor var här. Grejen e den att hon blir supervarm. Så hon kan inte vara fullt påklädd å ha en tjock filt på sig...aaaah!!
    Gällande namnet har vi bara fått en kommentar. Men jag tycker mej se att vissa rynkar lite på näsan när vi säger det ibland. Haha...
    Jag tycker att du ska skita i dem. Oavsett vilket namn man väljer kan det kopplas mot något.
    Jag kan ibland kalla Ellie för gnällie, Hahaha den e inte så snäll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja barnen är ju olika liksom vi vuxna. Vi fick lite huvudbry själva angående det där med hur mkt kläder de bör ha. Ett lager mer än oss läste jag var lämpligt. Ehh, mer än vem av oss? Jag har alltid (minst) ett lager kläder mer på mig än vad sambon har. :-)
      Ja, folk har verkligen åsikter om ALLT! Man får slå dövörat till ibland (ofta) ;-)

      Radera
  2. Smellie kallar vi henne ibland oxå (speciellt när hon bajsat)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kärt barn har många namn heter det ju :-)

      Radera
  3. Trött man blir på människor! Jag tror de flesta får kommentarer om bamval. Vi har fått höra "ja det kan man ju döpa barn till nuförtiden..."

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  4. Namnval ska det vara och inte barnvak : D

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  5. På tal om namn - grattis till Emil på namnsdagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack!!! Det hade hans mamma noll koll på... Tur att du sa nåt!

      Radera