Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 16 november 2012

Storleksförvirring

Igår skulle jag klä på Emil en röd fin ärvd body. Storlek 74/80 (!). Den var för liten?!? Hmmm, hur mycket skiljer det mellan storlekarna hos olika klädmärken egentligen?! Han har ju 68 på de flesta bodys nu. Tycker för övrigt att det är konstigt att det anges ålder på storlekarna! 68 är 4-6 månader. Emil blir 12 veckor nu på lördag. 3 månader den 25:e november. Han kan ha både 68 och 74 nu. 74 är 6-9 månader. Det måste ju vara lika vanligt att bebisar är för små för sin storlek? Varför överhuvudtaget ange ålder? För somliga är längden jätteviktig. Märktes inte minst på släktkalaset förra veckan. "Oj, stora killen - han kommer bli lång han!" Ja, so what? Mamman och pappan är långa båda två, men inte storleksfixerade. Jag är glad så länge han följer sin kurva. Han är så stor som han är och han blir så stor han blir. Jag älskar honom lika mycket oavsett <3

1 kommentar:

  1. Jag blir smått galen på alla storlekar och framförallt dubbelstorlekar. Kläder som är ärva eller köpa begagnade tror jag ofta har krympt lite. Det är min erfarenhet iaf.

    SvaraRadera