Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 16 januari 2013

Busväder, shopping och tröttonsdag

Gårdagen bjöd på finfin shopping med mamma (numera även kallad mormor).
Fick dyka in i provrum och prova byxor all by my self!
Hittade byxor och en topp.
Blev snabbshopping för Emil hade svårt att somna i stöket i affärerna så han blev lite ledsen ett tag innan han till slut somnade så vi kunde sätta oss och äta lite försenad lunch.
Insåg att vädret var riktigt busigt, med rejält hala vägar så vi avbröt shoppingrundan och begav oss hemåt. Jag hade ju ändå hunnit shoppa det mest viktiga så som byxor till mig, fotoalbum till Emil och nya skumtvättlappar till kvällens bad :-)

I natt sov jag uruselt. En kombination av att sambon snarkade massor och när han snarkade lite mindre så ropade Emil. Oh well, man kan ju inte få sova gott alla nätter ;-)
Imorse var det en snäll liten kille som jag hämtade in till vår säng. En hel halvtimme låg han vaken och ägnade sig (upptäckte jag då jag vaknade...) åt att suga på sitt täcke medan jag sov. Sen fick han lite långtråkigt och väckte sin mor så att vi kunde gå upp. Man kan ju inte ligga och titta i sovrumstaket hur länge som helst, det har han ju rätt i :-D

Lite svårt att få tummen ur idag, men ska se om lite lunch kan göra susen.
Ute är det mycket snö, så får väl se om jag tar mig ut med vagnen idag?
Vore skoj att åka lite pulka. Synd att han inte kan sitta själv än...

Eller nä, det är tur förresten. Han får gärna vara liten bebis ett bra tag till. Träffade på en bekant igår vars bebis inte är 2 veckor än. Guuuud så liten! Kan inte förstå att Emil varit nästan så liten. Vad fort man glömmer!! Åååå, stanna tiden! Jag vill njuta mera.

Är så kluven till det här med föräldraledighet. Får en liten klump i magen när jag tänker på att jag snart måste åka och jobba igen. Jag VILL ju att sambon och Emil ska få lite egen tid ihop. Absolut. Samtidigt så vill jag inte missa en enda MINUT av Emils vakna tid. Klurigt det där. Man kan ju gå halvt om halvt i konkurs och vara hemma båda samtidigt och utnyttja de där dubbeldagarna, men då får de ju inte den där EGNA tiden. Då är ju jag hemma hela tiden. Åh så svårt!
Jag vill verkligen inte vara ifrån Emil...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar