Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 14 januari 2013

Klädbrist

Imorgon ska jag försöka locka med mig mamma på en shoppingrunda. Jag har ju inga kläder!! Ett par jeans och två par mysbyxor och en kjol. Tjohoo liksom. Mysbyxorna vill jag helst ha hemma bara och jeansen har ju rätt lång torktid ifall man blir nerkräkt eller sen när han börjar med mat blir man väl lätt kladdig. Så min plan är att hitta åtminstone ETT par byxor imorgon. Tycker det är svårt att handla själv för jag vill INTE lämna barnvagnen utanför och hur ofta får man plats med hela barnvagnen inne i provhytten? Hade jag inte så himla långa ben skulle jag beställa alla mina kläder på postorder, men de flesta byxorna är för korta så det är lika bra att åka till en affär och prova på plats. Har man tur hittar man nåt par som passar. Känner att just nu skiter jag nästan i hur de sitter/ser ut, bara jag får igen dem i midjan... ;-) Vill ju kunna ha mina gamla byxor sen, men dit är det ju 10 kg... och jag känner inte för att stressbanta. Inte banta alls så länge jag ammar (och förmodligen inte sen heller :-P ) Ska också passa på att införskaffa lite saker för att kunna påbörja ett fotoalbum till Emil. Vill ha ett album där man designar själv och sätter in foton antingen med fotohörn eller limmar. Har lite idéer om hur jag vill att det ska se ut. Bäst att börja för vips så är det ju dags att börja jobba igen. *ångest* Nä, här har ju inte jag tid att sitta. Nu ska ljusstakar och julstjärnor ner och sen ska det städas och sen ska det rensas i gamla datorrummet och sen ska det letas roller till lilla hallen på övervåningen (utan den kan jag ju inte måla!!) och sen ska det ut och ridas och sen ska jag... tja, så långt lär jag INTE hinna idag för Emil vaknar ju. Bara börja beta av listan och se hur långt jag hinner innan jag får mysa med sång och bokläsning och annat. Just nu läser vi en pekbok med djur, där man kan känna på de olika djuren och det är tygbitar, pälsbitar och annat som ska få en att känna hur just det djurets päls känns (gris, häst, hund, lamm och...minns inte vad mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar