Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 1 januari 2013

2013

Det nya året startade lugnt med en lång powernap mitt på dagen som kompensation för de många avbrotten i nattsömnen. 2013 kommer att bli ett händelserikt år och Emil kommer ju utvecklas massor. Jag både längtar och får lite ångest att bebistiden går så fort. Jag försöker ta tillvara varje minut av Emils vakna tid. Tyvärr somnar han helst i vagnen eller sängen och bara vid sällsynta tillfällen i min famn. De gångerna det ändå händer sover han relativt kort stund och jag passar på att njuta. Vid nattamningarna är han som en avslappnad liten säck potatis och det händer att jag står och kramar om honom lite extra innan jag lägger ner honom i sängen igen. Fick jag bestämma skulle jag krama honom och pussa på honom...22 timmar per dygn (och sova 2 timmar), men han protesterar när man gosat en stund så det är bara att gilla läget och passa på när han är på goshumör ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar