Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 23 januari 2013

Here we go again...

Jaha, så var det dags igen då.
Ammade Emil i natt och lyckades somna där inne (igen). Låg i en konstig vinkel i gästsängen i 2 timmar och sov innan jag la över honom i sin säng och gick tillbaka till vår säng. Hann sova en timme innan jag vaknade med grymt ont i ryggen.
Kände igen känslan sen 12 augusti. Kramp i ryggmusklerna som inte går att lösa utan kramplösande medicin. Den här gången väckte vi Emil och drog in till akuten INNAN jag blev så dålig att jag inte kunde sitta.
Fick komma in direkt (tog 5 min bara) och fick träffa läkaren efter ytterligare 3 minuter. Wohoo.
Spasmofen och så åka hem.
Funderar starkt på att köpa ett hippychic höftbälte för att avlasta ryggen lite framöver.
Någon som har erfarenhet av ett sånt?
Finns det andra varianter??

Misstänker starkt att det är allt kånkande på Emil som ligger till grund denna gång. Att jag låg tokigt var nog bara den utlösande faktorn.

En aningen groggy Emil väcktes och fick mat kl 4 imorse. Men han har ju ett morgonhumör utöver det normala och var jätteglad. Kul att han är så glad när han vaknar - även när man väcker honom mitt i natten...

Så idag är sambon hemma från jobb och jag bär inte Emil över huvudtaget.
Ska försöka vila ryggen (inte ligga still, utan röra mig försiktigt) idag och imorgon.
Vi som hade planerat att åka hem till min mamma och bara umgås hela dagen idag, jag och Emil.
Så typiskt!
Nytt försök nästa vecka då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar