Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 10 januari 2013

Emil 4 månader

Nu när han är 4 månader

* har han blivit lite blyg för sig själv i spegeln (vänder bort huvudet/borrar in sitt huvud i min halsgrop)
* håller han i sina leksaker och byter hand ibland
* ska han ha in allt i munnen
* jollrar, pratar och illtjuter han ofta
* ålar han omkring på golvet
* kan han snurra runt på filten på golvet så att han helt plötsligt ligger med huvudet åt andra hållet
* kan han sitta själv i barnstolen
* plaskar han ordentligt med benen i badbaljan
* tittar han ofta på händerna
* babygymmet är rätt ointressant nu, om man inte får öva att klättra med benen på det
* talar han tydligt om när han ammat klart dagtid (är man inte snabb nog att hjälpa honom att sätta sig upp kommer det ett illvrål :-) )
* märker han när jag är i närheten och inte. Han håller koll på mig och är nöjd att sitta själv i babysittern/ligga själv på filten etc bara han ser mig. Lämnar jag rummet "ropar" han på mig.
* rullar han från rygg till mage, men än så länge bara åt vänster.

2 kommentarer:

  1. Stora killen!

    www. Mammatea.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är både lång, tung och lär sig saker i ett rasande tempo. Vad hände med min lilla lilla bebis?? Stoppa tiden! ;-)

      Radera