Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 22 januari 2013

Nagelklippning

Idag tuffade jag till mig och bestämde mig för att sluta mesa med nagelfil.
Emils naglar växer ju som ogräs och har allt som oftast en svart kant. (Varifrån kommer allt ludd egentligen?). Hittills har jag bara vågat fila naglarna eftersom jag varit så rädd att klippa honom, men det tar ju sååå lång tid och både Emil och jag hinner bli less innan vi är klara.
Idag har jag klippt NIO naglar! Ja, den tionde filade vi för den var inte så lång att den gick att klippa.
Utan missöden! PUH.
Lite småkinkig blir han när man håller fast honom, men de flesta naglarna var ok att klippa. 2 på slutet var han lite ledsen och ville ha loss sin hand och suga på den.
Är jättenöjd, nu känns det mycket bättre! Att klippa naglarna går ju riktigt fort :-)
Fast det blir nog nagelsax ett bra tag till. Klippare känns läskigt.

Idag passade jag på att ta mig en "liten" power nap på förmiddagen. Sov som en gris i två timmar...
Haha, men det var välbehövligt!
Ska försöka hinna göra lite nytta medan lillbusen sover.

2 kommentarer:

  1. Mycket smidigare att klippa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var det faktiskt! Å lillens tålamod räckte nästan till alla fingrar :-D

      Radera