Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 22 november 2011

En tom dag?!

En dag av ingenting. Ingen spruta, inget puffande, ingenting!
Tog ägglossningssprutan igår kl 21. Liiite grövre nål vilket jag tycker är lite obehagligt (lite spruträdd) men jag intalade mig att det här är ju precis samma sak som Puregonsprutan. Erbjöd sambon att få spruta mig, men han ville inte. Funkade dock fint. Går bra när jag fokuserar på det praktiska - var jag ska sätta sprutan, att jag nyper extra hårt i magen när jag stoppar in nålen och att jag koncentrerar mig på nivån i sprutan och inte nålen i magen.
Men nu är det slutsprutat för den här omgången :-)

Fick lite info om morgondagen igår. Äggplocket sker på förmiddagen, tar 20-30 min. Man får lugnande och smärtstillande och får lämna sjukhuset vid lunch ungefär. Efter ingreppet får man ligga och vila och ev sova lite. De bjuder på kaffe, te eller saft och vill man ha macka eller frukt får man ta med själv.
Sambon fick välja om han ville lämna spermaprovet hemma eller på plats. Det fick lämnas max 1,5 - 2 timmar innan man kom till kliniken. Det var skönt, för vi trodde att man MÅSTE lämna det där på kliniken på morgonen.

Efter ingreppet skulle man åka hem och vila, inte jobba utan bara ta det lugnt. Så då kanske jag hinner se ikapp lite de avsnitten av "Drömmen om ett barn" som jag inte hunnit se än :-)

Men än så länge är det tisdag och jag ska jobba intensivt idag och förhoppningsvis inte tänka så mycket på morgondagen!

2 kommentarer:

  1. Åhh, vad spännande!! :D Nervöst?!
    Tror i alla fall att allt kommer att gå jätte bra, mina tummar hålls stenhårt hela morgondagen för er!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jaa, jättenervös!! Fast mest för infarten i armen och hur jag kommer må av lugnande och smärtstillande :-)
    Kram

    SvaraRadera