Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 17 november 2011

Jag har en plan...

...som Sickan i Jönssonligan skulle ha sagt ;-)
Varit på äggstocksbesiktning idag.
Hon hittade 10-11 jämnstora folliklar med ungefär samma storlek. (Ca 12 mm stora efter 1 veckas sprutande med Puregon). Fick även ta ett nytt blodprov så skulle de kolla upp nivåerna av hormoner. Men det lät som om jag troligtvis skulle behålla mina 150 IE.

Planen då. Den lyder som följer: fortsätta spruta med Puregon och puffa med Synarela till på måndag. Då ska vi kolla med ett ultraljud igen och troligen blir det ägglossningsspruta på måndag kväll. Sedan äggplock på onsdag. Återföring på fredagen.

Om allting fungerar som det ska blir detta alltså min sista barnfria helg!!!
Tror jag måste fira med en cider imorgon kväll ;-)
Nu är jag inte så förtjust i alkohol så får jag bara dricka te, vatten, lite cola och lite (ähum, medelmycket) julmust så saknar jag definitivt inte alkoholen!

Nu börjar nya tankar snurra i mitt huvud. Vad bör man äta och vad bör man inte äta som gravid? Varierat ja, men vilka saker är farliga.
Jobbar ju med kemikalier också, så jag måste nog läsa på lite vad jag absolut INTE bör utsätta mig för :-)
Om det nu fungerar första ivf-försöket. Men det tror jag ju!

3 kommentarer:

  1. Ja du, hur det känns!? Svårt att få in att man verkligen är gravid, kanske blir mer verkligt när jag har fått sett ett litet hjärta på Vul. Nu för stunden känns det bara overkligt!
    Haha.. Det är ett gäng gånger, knappt så att det går att räkna! ;) Men skönt att plusset finns kvar så man kan gå och kolla lite då och då! :)
    Åhh, tack så mycket! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Åååh vad spännande!
    Håller tummarna superhårt.
    Hur mår du annars? Gör det ont i magen?

    SvaraRadera
  3. Dags för en liten: Jag är trött som jag vet inte vad. Hela tiden. Men värst på morgnar och kvällar. Frågade läkaren igår om det kunde vara en biverkning på Synarela eller Puregon, eller om det bara var för att det är mörkt och november. Hon trodde på det senare.
    Haft lite ont i magen, vid äggstockarna. Mest på vänster sida så jag blev lite förvånad när jag hade flest folliklar på höger sida... Men jämfört med mensvärk är det försumbart :-)
    Doktorn skrattade lite åt mig igår för jag mår alltid bra när hon frågar. Hmm, är det så ovanligt?? Lite öm i brösten också, men inget direkt värt att klaga på.
    När får du börja din behandling med sprutor? Hoppas snart! :-)

    SvaraRadera