Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 28 november 2011

Ruvardag 3

Tror jag att det är... Eller räknas dagen då man sätter tillbaka befruktade ägget också som en ruvardag?
Helgen gick fort (som vanligt). Har insett att vagitorier är kladdigt. Går nu runt med binda dygnet runt för att känna mig någorlunda fräsch. Ett tips till er som inte börjat än.
Jag tog ju min första på fredagmorgonen och gick till jobbet och klarade mig ofattbart bra den dagen! Nu vågar jag inte chansa. Får bli binda i de 2 veckorna vagitorierna ska tas!

Annars då? Tröttheten är som vanligt. Antar att man inte känner så mycket symptom så här tidigt OM det nu skulle ha funkat. Har lite småont i magen lite då och då. Typ som mensvärk, men så försvinner det igen. Vet inte om jag ska tolka det positivt eller inte. Det får tiden utvisa!

Gick måttligt bra att rida i helgen. Red båda hästarna i lördags. Ena hästen var ok att skritta på, andra hästen har lite mer gång och gjorde således mer ont att rida. Galopp funkade på honom, men man kan ju inte bara galoppera. ;-) Kändes lite som att äggstockarna var ömma och studsade runt där inne i buken.
Avvaktar nog några dagar till innan jag provar igen. Det ska ju inte göra ont att rida!!

2 kommentarer:

  1. Svar: Det går jättebra. Har lite sömnproblem och mår lite illa. Men som vanligt så kan det ju bero på annat. Kan lika gärna vara att jag är lite spänd =).

    Vad tiden går snabbt! Hur många dagar är det man ruvar? Tror att jag skulle testa 18 dagar efter återinförandet. Usch vad spännande!
    Kladdigt alltså...kan tänka mig det, men det får man väl stå ut med.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är 18 dagar för mig med. En hel evighet känns det som :-)

    SvaraRadera