Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 10 november 2011

Puuuuh

Stressigt som sjutton på jobbet idag, men jag FÖRSÖKER att ta det lugnt. En sak i taget. Man hinner ju inte mer för att man stressar, snarare mindre. Tvingar mig själv att sitta still lite nu på lunchen :-)

Jag har satt mobilen på att påminna mig om sprutan ikväll. Vimsiga jag glömmer väl bort den annars. Är lite förvirrad då första beskedet var att jag skulle börja spruta den 16:e och senaste beskedet (när jag ringde in och sa att mensen hade kommit) var idag, 10:e.
Det skiljer ju en hel vecka?!!
Så om det blir äggplock vecka 47 eller 48 får visa sig sen. Det är ju ingenting man kan styra över. Har man börjat med sprutorna så är man ju igång och alla kropparna fungerar väl lite olika? Jag har ju reagerat bra på sprutorna i de tidigare försöken. Då med 50IE. Nu är det 200IE.

Låter läskigt med överstimulering, men det är ju inte heller någonting man kan kontrollera så jag försöker att ignorera de tankarna.
Nä, åter till jobbet!
Ha en bra torsdag!!
Kram

2 kommentarer:

  1. Lycka till med sprutan ikväll!

    Jag tänker oxå så. Så länge man kommer in i kläderna så får det gå bra.
    Så är min plan att röra lite på mig när jag är gravid (typ promenera och simma). Och fortsätta leva rätt hälsosamt med det som man stoppar i sig.
    Då tycker man att det borde gå bra.

    SvaraRadera
  2. Ja, fast jag är extremt chokladberoende. Vissa dagar går det bra. Då äter jag ingen choklad alls. Andra dagar blir suget bara för mycket men man kan ändå begränsa intaget. Andra dagar (dagen före mens till ex) slinker det lätt ner en 200g kaka :-/
    Fast rör på mig gör jag, eftersom jag har två hästar. Älskar promenader, bara jag hittar lite ledig tid. Men skulle verkligen vilja gå ner 10-15 kg. Inte så att jag kanske måste, men jag trivs inte som jag ser ut nu. Men just nu är ju inte vikten överst på priolistan utan att blir gravid :-D

    SvaraRadera