Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 14 november 2011

Fördelar och nackdelar

Har haft så fullt upp idag på jobbet att jag inte ens hinner tänka på annat än jobbet. Det är ju bra. Tänker man på ivf hela dagarna blir man ju knäpp ;-)
Hade samma gamla vanliga diskussion med sambon igår igen. Han tycker jag tänker fel när jag tänker att ivf:en kommer lyckas. Han tycker det är bättre att vi ställer in oss på att det INTE kommer att gå, så blir man inte så otroligt besviken sen. Men jag kan inte. Det går inte. Jag har ju fullt sjå att inte köpa bebiskläder, nallar, titta på barnvagn, tänka på tapeter... Sån är jag. Sån är han. På den punkten är vi HELT olika. I övrigt brukar vi tänka rätt lika faktiskt :-)
Nackdelen med mitt sätt är ju att jag kommer bli såååå besviken om det inte skulle gå vägen. Det vet jag ju att han har helt rätt i. Men jag kan inte låta bli att hoppas och tro att det går vägen!

Sprutandet rullar på och imorgon bitti är det dags för blodprov. Rätt skönt att det numera känns helt ok med sånt. När jag var liten och man skulle vaccinera sig hade man ju ångest flera dagar innan... inte kul alls.
Får se om man kan få något preliminärt datum för äggplock. Vecka 48 har de lovat, men jag tror på vecka 47 jag :-)

5 kommentarer:

  1. Men blir man inte lika besviken även om man intalar sig att det inte kommer att fungera? Jag brukar tänka att man ska tänka att saker inte kommer att fungera för att man ska slippa bli så besviken, men jag tror bara man lurar sig själv. Dessutom mår man ju bättre av att tro på saker än att ge upp redan från början, tror jag.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att man kan hoppas så mycket man kan och vill så länge man är införstådd om att det inte e garanterat att det fungerar på första försket.
    Jag kan inte håller hålla ögonen borta från barnsaker. Det e ju faktiskt hela 33% chans att vi lyckas på första. =)

    SvaraRadera
  3. Jag brukar ställa in mig på att det inte ska fungera så att jag inte ska bli så besviken om det inte gör det, men jag är inte säker på att det resonemanget håller. Man blir nog lika besviken ändå. Kanske lika bra att vara positiv och försöka må lite bra under tiden man väntar.

    SvaraRadera
  4. Jo, jag skulle nog också bli PRECIS lika besviken även om jag försökt ställa in mig på att det inte skulle gå vägen. Men då har man ju inte ens fått glädja sig en liten stund.
    Jag tänker nog fortsätta att hoppas jag :-)

    SvaraRadera
  5. Vissa tycker att man inte ska ta ut bra saker i förskott, men jag tycker att man inte man ska ta ut något dåligt i förskott för då slipper man må dåligt i onödan. :)

    Lycka till!

    SvaraRadera